درد دل نویسنده
هزار گلخانه آواز

                                            به نام خداوند بخشنده مهربان

نگارینا دل و جانم ته دیری             

                                همه پیدا و پنهانم ته دیری

نمیدونم که این درد از که دیرم       

                           همین دونم که درمانم ته دیری

                                                                    باباطاهر عریان

با سلام خدمت دوستان عزیز . متاسفانه در این سال های اخیر که بیش از پیش شاهد نفوذ فرهنگ بیگانه در تمام زمینه های فرهنگی و هنری در کشور عزیزمان هستیم به جرات می توان گفت که بیشترین آسیب به هنر مخصوصا موسیقی اصیل ایرانی وارد شده است و متاسفانه به دلیل عدم حمایت رسانه هایی مانند تلویزیون از موسیقی ملی که بزرگترین و مهمترین نشانه فرهنگی یک کشور است نه تنها این هنر گرانقدر روز به روز در حال کمرنگ تر شدن است بلکه در حال جایگزینی با سبک های موسیقی مانند رپ - پاپ و ... می باشد.

در کل موسیقی به دو قسمت کلی تقسیم میشود1- موسیقی عرفانی و روحانی 2- موسیقی مادی یا جسمانی .   از این موضوع غنی بودن فرهنگ ایران بر می آید که ایرانیان از دیر باز به مفاهیم عرفانی و تعالیم عاشقانه(عشق الهی) می اندیشیده اند و این موضوع نه تنها در زمینه موسیقی بلکه در تمام موضوعاتی مانند: ادبیات و اشعار و تمام شاخه های هنر مانند: نقاشی- خوشنویسی - قلم زنی- قالیبافی و حتی معماری و گچبری ها دیده میشود.

متاسفانه دقیقا بر خلاف کشور ما در کشور های اروپایی و شرق آسیایی بیشترین احترام به فرهنگ وجود دارد بنابراین شایسته نیست که به راحتی اجازه دهیم فرهنگ و هنر پر بار کشور مان از بین برود و به سمت فرهنگ بیگانه متمایل شود.

در آخر به عنوان یک ایرانی و کسی که در زمینه موسیقی ایرانی فعالیت دارد از صمیم قلب برای شما عزیزان و استاد محمد رضا شجریان که اگر خدمت خالصانه ایشان به موسیقی نبود معلوم نبود چه آسیبی به این موسیقی وارد میشد آرزوی طول عمر وسلامتی را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ جمعه 15 دی 1391برچسب:, توسط عرفان |